Klanttevredenheid

Score van cliënten voor de ontvangen zorg en begeleiding vanuit Het Houvast

  • 2017 : 8,5
  • 2016 : 7,9
  • 2015 : 8,2
  • 2014 : 8,6

Score van medewerkers voor geboden zorg en begeleiding

  • 2017 :  8,3
  • 2016 :  8,0
  • 2015 :  8,2
  • 2014 :  8,4

Een toelichting van de scores in 2017 is te lezen in het gepubliceerde rapport.

Het Houvast laat zich door externe instrumenten helpen inzicht te krijgen op de kwaliteit van werk en zorg die wij leveren.

We maken gebruik van het door Buntinx uitgevoerde: Medewerkers & Team Onderzoek. Het MTO onderzoekt bij begeleiders in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking zes dimensies van ervaringen met het werk.

Wij vinden namelijk dat de tevredenheid van de “klant” bijdraagt aan het leveren van betere zorg. Resultaten uit deze onderzoeken worden gebruikt als input voor het begeleidingsplan en worden besproken in de directiebeoordeling.

De uitslagen van het onderzoek in 2017 zijn volgens de standaardnormen ‘goed’ tot ‘excellent’ beoordeeld door de werknemers:

werktevredenheid: 97, rolduidelijkheid: 92, vertrouwen in teamsamenwerking: 88, ervaren autonomie: 95, balans: 90, veiligheid: 86

Door geleidelijke groei van Het Houvast blijven de hoge rapportcijfers van het klanttevredenheidsonderzoek mooi stabiel over de jaren. Wij zijn dan ook trots op de resultaten van het onderzoek! De positieve uitslagen van het onderzoek zijn terug te zien binnen de organisatie. Er is sprake van een groot commitment, bevlogenheid, passie en positieve energie bij medewerkers, dit draagt bij aan een zeer positieve sfeer in onze organisatie. Dit alles draagt bij aan een toename van kwaliteit van leven en mooie ontwikkelingen in het leven van cliënten.